SELAMAT DATANG MENJAMU SELERA

SELAMAT DATANG DAN MENJAMU SELERA MASAKAN KAMPUNG( SIANG) MASAKAN MAKANAN LAUT (MALAM) buatlah kerja macam seratus tahun lagi nak hidup(juga niat ibadah), ibadah khusus macam sekejap lagi akan mati. (asas dlm solat jangan tinggal berdosa!!!!!)
LCD Text Generator at TextSpace.net

Sunday 8 September 2013

Kebab Kambing


Bahan-bahan: 
600gm kambing
1 lemon  (juice)
1 sudu makan madu
2 ulas bawang putih, diketuk
2 sudu besar minyak zaitun
700g kentang manis oren, dikupas dan dipotong menjadi kepingan 1sm-tebal
70g daun roket, mengurangkan
1 biji lemon, untuk hiasan


Cara menyediakan:
1. Keluarkan daun dari tangkai rosemary, rizab 2 sudu makan daun. Rendam pencucuk rosemary dalam air sejuk selama 30 minit. Toskan. Potong daun simpanan.
2. Potong kambing ke dalam 2cm kiub. Thread ke pencucuk rosemary. Letakkan dalam piring seramik. Pukul jangat, madu, bawang putih, rosemary terpelihara, 1 sudu besar minyak dan 1 sudu besar jus lemon di dalam jag. Curahkanlah di atas kebabs. Tutup dan sejukkan selama 30 minit.
3. Letakkan kentang manis ke atas pinggan selamat gelombang mikro. Meliputi. Gelombang mikro pada TINGGI (100%) selama 6 hingga 8 minit atau sehingga lembut yang adil. Toskan. Hujan renyai-renyai dengan baki minyak. Musim dengan garam dan lada.
4. Panaskan plat barbeku di atas haba tinggi. Kurangkan hingga sederhana. Sapu. Masak kentang manis selama 2 minit setiap bahagian atau sehingga keemasan. Pindahan ke pinggan. Tutup dengan kertas timah. Tambah kebabs barbeku dan masak selama 2 minit sehingga masak citarasa anda.

No comments:

Post a Comment